@misc{Bartłomowicz_Tomasz_Implementacja_2016, author={Bartłomowicz, Tomasz}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2016.3.02}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2016, Nr 3 (41), s. 19-27}, language={pol}, abstract={Jedną z metod wspomagającą podejmowanie decyzji w warunkach złożonego problemu decyzyjnego, zawierającego więcej niż jedno kryterium decyzyjne, jest metoda Analytic Hierarchy Process (AHP). Ze względu na dekompozycyjny charakter metody jest to również narzędzie pomiaru i analizy preferencji konsumentów. Celem artykułu jest prezentacja autorskiego pakietu AHPmethod dla programu R. W artykule, oprócz funkcji pakietu AHPmethod, zaprezentowano zastosowanie pakietu w badaniach marketingowych na przykładzie pomiaru preferencji nabywców telefonów komórkowych}, title={Implementacja metody Analytic Hierarchy Process w pakiecie AHPmethod programu R}, type={artykuł}, keywords={Analytic Hierarchy Proces (AHP), pakiet AHPmethod, program R, AHPmethod package, R program}, }