@misc{Wierzbic_Arkadiusz_Wzrost_2011, author={Wierzbic, Arkadiusz}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 399-411}, language={pol}, abstract={W artykule zamieszczono rozważania dotyczące definicji pojęć wzrostu i rozwoju organizacji. Pomimo pewnej niejednoznaczności definicji obecnych w literaturze można stwierdzić, że pojęcie wzrostu odnosi się do cech ilościowych, takich jak wielkość zatrudnienia czy wartość sprzedaży. Rozwój przedsiębiorstwa utożsamiany jest raczej z cechami jakościowymi, takimi jak wdrożenie nowych metod i technik zarządzania, zdobywanie nowych kompetencji dających możliwość oferowania nowych wyrobów i usług czy też działania na nowych rynkach. W drugiej części artykułu zaprezentowano wybrane modele wzrostu przedsiębiorstw, które posiadają wyraźną część wspólną, tj. fakt naprzemiennego występowania faz wzrostu i momentów kryzysowych}, title={Wzrost i rozwój przedsiębiorstwa – przegląd koncepcji teoretycznych}, type={artykuł}, keywords={wzrost, rozwój przedsiębiorstwa, modele wzrostu, fazy wzrostu, growth, development of the enterprise, models of growth, phases of growth}, }