@misc{Łobos_Krzysztof_Wartość_2011, author={Łobos, Krzysztof and Szewczyk, Mirosława}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 379-388}, language={pol}, abstract={Przeprowadzono badanie 142 przedsiębiorstw z listy „Diamentów Forbesa” z lutego 2011 roku. Analiza czynnikowa oparta na czterech zmiennych uznanych za miary sukcesu tych spółek prowadzi do wniosku, że główną determinantą wartości są realizowane przychody. Z kolei duże wzrosty wartości mogą być realizowane zarówno przez spółki niewielkie, jak i prowadzące działalność na dużą skalę. Praktyczną wskazówką dla zarządzających przedsiębiorstwami jest postulat rozpoznania, jakie inwestycje (np. majątek rzeczowy określonego rodzaju, kompetencje zatrudnionych, image firmy) w największym stopniu determinują zdolność przedsiębiorstwa do generowania przychodów obecnie i w przyszłości. W tej kwestii wyróżniono w artykule dwa modelowe typy przedsiębiorstw: realizujące przychody głównie na bazie majątku rzeczowego oraz kompetencji i wizerunku}, title={Wartość jako uniwersalna miara sukcesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem}, type={artykuł}, keywords={wartość przedsiębiorstwa, analiza czynnikowa, determinanty kreowania wartości, Diamenty Forbesa, value of enterprise, factor analysis, determinants of value creation, Forbes Diamonds}, }