@misc{Chłopek_Piotr_Stanisław_Kierunki_2011, author={Chłopek, Piotr Stanisław}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 311-321}, language={pol}, abstract={Nieustanne procesy globalizacyjne i zacieranie się granic pomiędzy państwami umożliwiają firmom działalność na niespotykaną skalę. Ma to szczególne znaczenie dla sektora usług, gdzie coraz częściej nie lokalizacja, a kapitał intelektualny ma kluczowe znaczenie. Odnosi się to zwłaszcza do sektora nowoczesnych technologii. Wiek XXI to konkurencja o nowe formy kapitału, takie jak kapitał intelektualny i kulturowy. Niewątpliwie offshoring oparty na technologii informacyjno-komunikacyjnej przeżywa teraz swój rozkwit i staje się coraz bardziej istotny dla krajów rozwijających się, m.in. Polski. Celem artykułu jest wyjaśnienie pojęcia offshoringu, jego rozwoju oraz motywów kierujących menedżerami decydującymi o przenoszeniu zamówień, produkcji i usług poza granice kraju na przykładzie firm, które już go zastosowały, np. HP, IBM, McKinsey&Co}, title={Kierunki rozwoju offshoringu ze szczególnym uwzględnieniem Polski}, type={artykuł}, keywords={offshoring, outsourcing, nowoczesne systemy informatyczne, globalizacja usług, modern IT systems, globalization of services}, }