@misc{Głuszek_Ewa_Strategiczne_2011, author={Głuszek, Ewa}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 171-181}, language={pol}, abstract={Przedsiębiorstwa decydujące się na podjęcie działań społecznie odpowiedzialnych kierują się motywami strategicznymi i etycznymi. Te pierwsze podkreślają korzyści ekonomiczne związane z budowaniem pozycji konkurencyjnej, wynikające dla firmy angażującej się w inicjatywy społeczne. Pomimo iż literatura przedmiotu zawiera liczne publikacje dowodzące pozytywnego wpływu CSR na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, dopiero środowiskowa koncepcja zasobowa (NRBV) dostarczyła narzędzi analitycznych pozwalających zbadać, w jaki sposób te sfery są wzajemnie powiązane z zasobami firmy. Przedsiębiorstwo angażujące się w działania społeczne i budujące bliskie relacje ze swoimi kluczowymi interesariuszami może rozwijać technologie, zasoby ludzkie, reputację oraz kulturę organizacyjną, a zasoby te w efekcie pozwalają mu uzyskiwać przewagę konkurencyjną}, title={Strategiczne motywy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w świetle podejścia zasobowego}, type={artykuł}, keywords={podejście zasobowe, społeczna odpowiedzialność biznesu, zasoby niematerialne}, }