@misc{Golik-Górecka_Grażyna_Prezentacja_2016, author={Golik-Górecka, Grażyna}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2016.4.04}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 4 (29), s. 50-57}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przedstawienie roli i funkcjonalności kokpitów menedżerskich w procesie podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie. Dashboard w języku polskim określony jest terminem deska rozdzielcza czy kokpit menedżerski, a w literaturze angielskiej pojawia się m.in. BI dashboard czy interactiv dashboard. W artykule dalej scharakteryzowane zostały kokpity, wskazano ich klasyfikację w zależności od szczebla organizacji i cechy określone akronimem SMART IMPACT. Jeśli wziąć pod uwagę obszar marketingu, najczęściej wykorzystuje się kokpity do segmentacji, badania różnych rodzajów efektywności sprzedaży, lojalności, profilowania klienta, analizy wydajności biznesowej, marketing bezpośredni. W nowoczesnym przedsiębiorstwie proces podejmowania decyzji marketingowych jest wspierany właśnie przez narzędzia IT, jakimi są kokpity marketingowe. A z kolei stosowana w nich analityka marketingowa pozwala na szybsze osiąganie przewagi konkurencyjnej zarówno w dużych, jak i w małych przedsiębiorstwach}, title={Prezentacja i modelowanie analityki marketingowej w aplikacji kokpitu menedżerskiego}, type={artykuł}, keywords={interactive dashboard, kokpit menedżerski, SMART IMPACT, treści marketingowego kokpitu, analityka marketingowa, Wysokie Obcasy, managerial dashboard, base elements of marketing dashboards, marketing analysis}, }