@misc{Maruszewska_Natalia_Znakowanie_2016, author={Maruszewska, Natalia}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.461.13}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 461, s. 138-146}, language={pol}, abstract={Znakowanie produktów ekologicznych pozwala na zapewnienie rozpoznawalności i identyfikowalności produktów oraz budowanie zaufania konsumentów do rynku produktów ekologicznych. Celem artykułu jest przedstawienie zasad dotyczących znakowania produktów ekologicznych oraz wskazanie najczęstszych błędów popełnianych w tym zakresie przez producentów. W toku badań pod kątem poprawności oznakowania przeanalizowano różne rodzaje produktów ekologicznych oferowanych do sprzedaży w kilku sklepach na terenie Krakowa. Badaniu podlegała kolorystyka, wielkość i proporcje logo, typografia, umiejscowienie numeru identyfikacyjnego jednostki certyfikującej oraz informacji o miejscu pochodzenia surowców. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono nieprawidłowości w zakresie znakowania produktów ekologicznych w przypadku aż 77% analizowanych produktów. Jednakże podkreślić należy, że jedynie 2,46% ze stwierdzonych uchybień może mieć faktyczny wpływ na zmniejszenie identyfikowalności produktów ekologicznych}, title={Znakowanie produktów ekologicznych}, type={artykuł}, keywords={rolnictwo ekologiczne, znakowanie, etykieta, logo produkcji ekologicznej, produkty ekologiczne, organic farming, labeling, label, organic logo, organic products}, }