@misc{Mącik_Radosław_Style_2016, author={Mącik, Radosław}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.14}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 152-166}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono koncepcję i wyniki eksploracyjnego badania nad wpływem stylów podejmowania decyzji zakupowych na zachowania konsumentów w symulowanej sytuacji zakupowej wymagającej posłużenia się porównywarką cenową. Korzystając ze zmodyfikowanego modelu akceptacji technologii opartego na zaufaniu, wzbogaconego o style podejmowania decyzji zakupowych, otrzymano model strukturalny, szacowany przez PLS-SEM. Wyniki sugerują, że wpływ stylów podejmowania decyzji zakupowych jest zróżnicowany: od dość silnych całkowitych wpływów stylu wrażliwości na wartość i cenę, perfekcjonistycznego i zmęczenia natłokiem informacji, do słabszych dla stylów wrażliwości na markę, rekreacyjnego i ekowrażliwego. W efekcie cechy konsumenckiej osobowości mierzonej poprzez style podejmowania decyzji zakupowych wpływają na korzystanie z porównywarki cenowej jako internetowej pomocy decyzyjnej}, title={Style podejmowania decyzji zakupowych a zachowania konsumentów w symulowanych zakupach w środowisku porównywarki cenowej}, type={artykuł}, keywords={porównywarki cenowe, opinie o produktach i sprzedawcach, style podejmowania decyzji zakupowych, price comparison sites, online reviews of products and vendors, consumer decision-making styles}, }