@misc{Marciniak_Beata_Jawne_2016, author={Marciniak, Beata}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.11}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 111-125}, language={pol}, abstract={Wśród badaczy zajmujących się problematyką badania postaw nabywców dominuje pogląd, że jednostka ma dostęp do własnych przekonań i może je z powodzeniem ujawniać w pomiarze deklaratywnym. Badania wyrosłe na gruncie teorii psychologii społecznej pokazują jednak, że postawy mogą być kształtowane również bez udziału świadomości nabywców. Przedmiotem badawczego zainteresowania artykułu uczyniono problematykę postaw nabywców wobec marek należących do producentów oraz należących do pośredników handlowych (private labels, private distributor brands). W opracowaniu zaprezentowano wyniki dwuetapowego badania empirycznego zrealizowanego przez zespół Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie we współpracy z instytutem badawczym ARC Rynek i Opinia, poświęconego identyfikacji jawnych i utajonych postaw wobec obu wspomnianych kategorii marek}, title={Jawne i ukryte postawy nabywców wobec marek producentów oraz pośredników handlowych}, type={artykuł}, keywords={pomiar postaw jawnych, pomiar postaw utajonych, badania postaw wobec marek własnych, explicit attitudes research, implicit attitudes research, research of attitudes towards private distributor brands}, }