@misc{Skowron_Stanisław_Świadomość_2016, author={Skowron, Stanisław}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.460.01}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 460, s. 9-18}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest rozpoznanie problemów pomiaru świadomości ekologicznej jako kluczowej determinanty zachowań rynkowych i społecznych. Świadomość ekologiczna funkcjonuje w przestrzeni społecznej w zakresie, formie i intensywności, którą wyznaczają dwa skrajne przypadki: a) sporadyczna aktywność konsumentów na rynku produktów ekologicznych (niewielki, ograniczony zasobnością portfela, popyt na żywność ekologiczną i niektóre usługi o ponadprzeciętnej jakości) oraz b) powszechne i bezrefleksyjne zachowania proekologiczne ludzi wynikające z praktyki systematycznego wprowadzania w życie zasad filozofii i programów zrównoważonego rozwoju. W artykule proponuje się koncepcję diagnozowania świadomości ekologicznej na bazie drugiego podejścia, z wykorzystaniem metodyki modelowania ścieżkowego. W pracy zastosowano metodę analizy problemowej}, title={Świadomość ekologiczna klientów i jej pomiar}, type={artykuł}, keywords={zrównoważony rozwój, świadomość ekologiczna, klient, wartość, modelowanie ścieżkowe, sustainable development, ecological awareness, customer, value, path modeling}, }