@misc{Witczak_Olgierd_Potrzeby_2016, author={Witczak, Olgierd}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.18}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 194-203}, language={pol}, abstract={Podstawą działania serwisów społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn) jest współtworzenie i współdzielenie przez użytkowników treści (tekst, zdjęcia, wideo itd.). Użytkownicy serwisów społecznościowych to grupa prosumentów, która wspólnie konsumuje zamieszczane w serwisach społecznościowych treści. Istotnym zagadnieniem jest więc poszukiwanie czynników wpływających na motywację konsumentów do korzystania z serwisów społecznościowych. Na podstawie analizy literatury przedmiotu zidentyfikowano potrzeby zaspokajane przez konsumentów korzystających z serwisów społecznościowych. Wskazano na potrzebę rozszerzenia klasyfikacji potrzeb korzystania i gratyfikacji mediów D. McQuaila w serwisach społecznościowych o dwie potrzeby: ekspresji tożsamości oraz współtworzenia i współdzielenia treści. Obie zidentyfikowane potrzeby stanowią ważne elementy w procesie prosumpcji treści w serwisach społecznościowych}, title={Potrzeby konsumentów w prosumpcji treści w serwisach społecznościowych}, type={artykuł}, keywords={prosumpcja, potrzeby, treści, serwis społecznościowy, prosumption, needs, content, social networking site}, }