@misc{Gigoła_Marta_Eksperyment_2016, author={Gigoła, Marta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.08}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 79-89}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest ukazanie zastosowania metody eksperymentu w badaniach marketingowych. Za egzemplifikację posłużyły badania własne przeprowadzone w czerwcu 2013 roku. Zaprezentowano przedmiot, podmiot i zakres badania oraz metody badawcze wraz z oczekiwanymi wynikami. Wyniki badania pozwalają wnioskować, że eksperyment jest skutecznym narzędziem w badaniach marketingowych, dostarczającym informacji ułatwiających podejmowanie decyzji w firmie i działania bez dużego ryzyka popełnienia błędu. Działania te dotyczą stosowania Visual Merchandisingu w sklepach odzieżowych, zbadania jego skuteczności, a w efekcie wpływu na podniesienie sprzedaży. Zamieszczono także wnioski dotyczące zasadności badania w przyszłości: – zróżnicowania narzędzi Visual Merchandisingu dla różnych grup klientów, – czynników różnicujących czas spędzany przez klientów przy oferowanych produktach}, title={Eksperyment jako metoda badania wpływu Visual Merchandisingu na skłonności zakupowe}, type={artykuł}, keywords={eksperyment, badania eksperymentalne, badania marketingowe, zachowania konsumenckie, Visual Merchandising}, }