@misc{Porowska_Dominika_Kierunki_2016, author={Porowska, Dominika}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.07}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 70-78}, language={pol}, abstract={Coraz częściej mówi się o nowej erze myślenia o konsumencie. Zaczyna się go postrzegać przez pryzmat jego umysłu i zachodzących w nim procesów. Zmienia to znacznie podejście do badań konsumenckich, których tradycyjne metody, szczególnie ilościowe, przestają być adekwatne. Chęć zrozumienia prawdziwych motywacji konsumenta, w świetle tez głoszonych przez ekonomistów behawioralnych, wymaga stosowania metod złożonych, które skupią się na umyśle i tym, co nieuświadomione, nieracjonalne i oparte na neurologicznych reakcjach. Obok badań jakościowych popularność zyskują więc badania oparte na procesach neurologicznych, które dają szerszy obraz tego, co dzieje się w umyśle konsumentów. W artykule, opartym na literaturze przedmiotu, wskazano kierunki rozwoju badań konsumenckich w świetle osiągnięć ekonomii behawioralnej i neuromarketingu. Zaprezentowano wybrane techniki prowadzenia badań, które pozwalają szerzej spojrzeć na nieuświadomione potrzeby i motywacje konsumentów}, title={Kierunki rozwoju badań konsumenckich w świetle założeń ekonomii behawioralnej}, type={artykuł}, keywords={badania marketingowe, badania jakościowe, ekonomia behawioralna, neuromarketing, marketing research, qualitative study, behavioral economics}, }