@misc{Zasuwa_Grzegorz_Wykorzystanie_2016, author={Zasuwa, Grzegorz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.03}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 29-38}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania jakościowej analizy porównawczej (Qualitive Comparative Analysis, QCA) w badaniach nad postawami i zachowaniami konsumentów. Realizując taki cel, w pierwszej kolejności podjęto problem ograniczeń tradycyjnie stosowanych narzędzi analizy danych, zwracając szczególną uwagę na odstępstwa od liniowości związków w badaniach konsumenckich. Następnie przedstawiono istotę QCA jako podejścia badawczego, które wypełnia lukę pomiędzy jakościowymi a ilościowymi metodami badań. W dalszej kolejności zaprezentowano praktyczny przykład wykorzystania QCA w badaniach na temat znaczenia wartości w postawach konsumentów wobec marketingu społecznie zaangażowanego. Przeprowadzona dyskusja teorii oraz przykład empiryczny prowadzą do wniosku, że QCA może pomóc w lepszym zrozumieniu postaw i zachowań konsumentów}, title={Wykorzystanie jakościowej analizy porównawczej w badaniach postaw i zachowań konsumentów}, type={artykuł}, keywords={porównawcza analiza jakościowa, zachowania konsumentów, analiza danych, Qualitative Comparative Analysis, consumer behaviour, data analysis}, }