@misc{Rak_Mateusz_Fundacje_2016, author={Rak, Mateusz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.458.03}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 458, s. 33-43}, language={pol}, abstract={Artykuł przedstawia szczególne cechy fundacji korporacyjnych działających w Polsce. Fundacje takie realizują prospołeczne (CSR) strategie przedsiębiorstw, które je utworzyły. W artykule przedstawiono wyniki badań własnych autora. Wykorzystano analizę źródeł wtórnych, tj. raportów dotyczących działań organizacji pozarządowych w Polsce, rankingów dobroczynności przedsiębiorstw zaangażowanych w działania społeczne. Na potrzeby artykułu zidentyfikowano 105 fundacji korporacyjnych i przeprowadzono analizę ich stron internetowych. Na podstawie tych badań wskazane zostały specyficzne cechy fundacji korporacyjnych, omówiono różnorodność pomiotów powołujących takie organizacje, różne formy finansowania tych podmiotów oraz przedstawiono modele brandingowania fundacji korporacyjnych w porównaniu z organizacjami założycielskimi}, title={Fundacje korporacyjne – podmioty społeczeństwa obywatelskiego oraz realizacja strategii społecznej odpowiedzialności biznesu}, type={artykuł}, keywords={CSR, filantropia korporacyjna, fundacje korporacyjne, corporate foundations, corporate philanthropy}, }