@misc{Trzaska_Barbara_Dostosowanie_2011, author={Trzaska, Barbara}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Biblioteka Regionalisty, 2011, Nr 11, s. 337-346}, language={pol}, abstract={Marketing jako sposób zarządzania wydaje się szczególnie przydatny w praktyce instytucji edukacyjnych w tym publicznych szkół średnich, które działają w warunkach wzmożonej konkurencji i niekorzystnych trendów demograficznych. Za tym podejściem do zarządzania placówkami oświatowymi przemawia również potencjalny wpływ narzędzi i procedur marketingu, zwłaszcza procedury segmentacji rynku, na dopasowanie oferty kształcenia do potrzeb rynku pracy. Celem opracowania jest ukazanie specyfiki marketingu oświatowego, jego instrumentów i procedur w praktyce. Opracowanie nawiązuje do wyników badań autora, dotyczących barier w dostosowaniu oferty edukacyjnej szkół ponadgimnazjalnych do potrzeb rynku pracy}, title={Dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy jako efekt działań marketingowych}, type={artykuł}, keywords={konkurencja, rynek, marketing oświatowy, segmentacja rynku, competition, market, educational marketing, market segmentation}, }