@misc{Zakrzewska-Bielawska_Agnieszka_Potencjał_2016, author={Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2016.1.01}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2016, vol. 4, no. 1, s. 3-10}, language={pol}, abstract={Innowacyjność przedsiębiorstwa jest determinowana przez wiele czynników, zarówno o egzo-, jak i endogenicznym charakterze. Wśród nich kluczowe znaczenie ma potencjał relacyjny, wyrażający sumę wszystkich relacji przedsiębiorstwa z podmiotami otoczenia oraz ich kombinacje, które są wykorzystywane do osiągnięcia jego celów. Współpraca z zewnętrznymi kooperantami może przynieść korzyści na każdym etapie procesu innowacyjnego, tj. tworzenia, wdrażania, komercjalizacji oraz dyfuzji innowacji. Wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech wykazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy te współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Niestety w polskim sektorze high-tech współpraca ta jest wciąż słaba, co świadczy o stosunkowo niskiej skłonności tych firm do adaptacji otwartych innowacji}, title={Potencjał relacyjny a innowacyjność przedsiębiorstwa – w kierunku open innovation}, type={artykuł}, keywords={zasoby relacyjne, potencjał organizacji, innowacyjność, open innovation, przedsiębiorstwo high-tech, relational resources, potential of the organization, innovation, high-tech enterprises}, }