@misc{Moczulska_Marta_Interakcje_2016, author={Moczulska, Marta and Stankiewicz, Janina}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2016.2.10}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 2 (27), s. 116-129}, language={pol}, abstract={Uzyskiwania przewagi konkurencyjnej poszukuje się m.in. w innowacyjności i zdolności organizacji do elastycznego działania. W obu przypadkach znaczenie ma zaangażowanie pracowników. Członkowie organizacji rzadko pracują niezależnie od innych osób, a wzajemnie oddziaływanie może wzmacniać lub ograniczać to zachowanie. Interesujące staje się kształtowanie interakcji społecznych sprzyjających zaangażowaniu pracowników w organizacji. Za cel artykułu przyjęto sformułowanie założeń dotyczących tego zagadnienia. Wyróżniono trzy grupy czynników umożliwiających rozważanie złożoności interakcji społecznych, tj. kierunek i intensywność, formę i strukturę. Zwrócono uwagę na zmiany, które wpływają na funkcjonowanie organizacji na poziomie mezo, jak i mikro. Uznano, że interakcje społeczne powinno się rozważać: (1) jako złożony proces, składający się z trzech wskazanych grup czynników oraz (2) przez pryzmat orientacji zasobowej, przy założeniu, iż pracownicy stają się uczestnikami organizacji}, title={Interakcje społeczne sprzyjające zaangażowaniu pracowników w organizacji – założenia w świetle teorii organizacji i zarządzania}, type={artykuł}, keywords={interakcje społeczne, zaangażowanie pracowników, orientacje w zarządzaniu, człowiek w organizacji, social interactions, employee engagement, orientations in management, a man in the organization}, }