@misc{Rzemieniak_Magdalena_Paradoksy_2016, author={Rzemieniak, Magdalena}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2016.1.10}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2016, Nr 1 (26), s. 125-131}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest analiza problematyki paradoksów w sytuacjach kryzysowych z perspektywy komunikacyjnej oraz w kontekście tożsamości organizacji. Badania wskazują; że dynamika tożsamości organizacji jest podobna do dynamiki sytuacji kryzysowych. Z badań empirycznych nad tożsamością organizacji wynika; że taktyki kategoryzacyjne tylko na poziomie struktury tożsamości deprecjonują niektóre atrybuty organizacji. Działania będące reakcją na kryzysowe zagrożenie tożsamości organizacji wskazują; że niezbędna jest selektywna kategoryzacja; podkreślająca ważne atrybuty tożsamości organizacji. W pracy zastosowano badania oparte na źródłach wtórnych oraz metodę obserwacji uczestniczącej eksperta i praktyka od lat zajmującego się problematyką tożsamości organizacji i public relations}, title={Paradoksy w sytuacjach kryzysowych i tożsamości organizacji}, type={artykuł}, keywords={kryzys, tożsamość, public relations, crisis, corporate identity}, }