@misc{Kacała_Joanna_Od_2015, author={Kacała, Joanna and Wierzbic, Arkadiusz}, identifier={DOI: 10.15611/mf.2015.4.05}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2015, vol. 3, no. 4, s. 32-39}, language={pol}, abstract={Model doskonałości EFQM i systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001 to narzędzia służące doskonaleniu organizacji. Jako takie podlegają porównaniom względem wielu aspektów, m.in. efektów uzyskiwanych z ich wdrożenia. Celem niniejszego artykułu jest określenie, czy takie porównania są zasadne i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, prowadząc takie działania. Zastosowana metoda badawcza to analiza piśmiennictwa i wnioskowanie na podstawie analizy wskazówek modelu EFQM i normy ISO 9001. W artykule przedstawiono wyniki niektórych badań porównawczych, dokonano krytycznej analizy ich zasadności, a następnie przedstawiono relacje pomiędzy obydwoma narzędziami zarządzania. Wnioskiem głównym jest stwierdzenie, że przy dokonywaniu porównań konieczne jest wzięcie pod uwagę, że system ISO 9001 i model doskonałości EFQM to narzędzia, które mają inne cele, inną konstrukcję i odpowiadają na różne potrzeby wdrażających je organizacji}, title={Od systemów znormalizowanych do doskonałości biznesowej}, type={artykuł}, keywords={doskonałość biznesowa, zarządzanie jakością, model EFQM, ISO 9001, business excellence, quality management, EFQM Excellence Model}, }