@misc{Czerska_Iwona_Segmentacja_2015, author={Czerska, Iwona}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2015.3.03}, year={2015}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2015, Nr 3 (24), s. 33-40}, language={pol}, abstract={Przedmiotem niniejszego opracowania jest analiza statystyczna wyników ankiety internetowej, mająca na celu dokonanie segmentacji rynku użytkowników Facebooka. Zastosowano metody doboru nielosowego: dobór wygodny i dobór kuli śniegowej. Ponieważ próba nie była reprezentatywna, nie dawała podstaw do statystycznych wnioskowań o populacji użytkowników Facebooka. Wyniki badania były jedynie elementem wstępnej diagnozy, opisem zastanego stanu rzeczy. Na podstawie wybranych kryteriów segmentacyjnych oraz wykorzystując uogólnioną metodę k-średnich i aglomeracyjną metodę Warda, wyodrębniono trzy skupienia: „Poinformowani asekuranci” (56,31% próby), „Zaangażowani ryzykanci” (20,39% próby) oraz „Wytrwali asertywni” (23,30% próby). Profilowania segmentów dokonano na podstawie kryteriów psychograficznych i behawioralnych. Statystyczna istotność zależności między skupieniami internautów a poszczególnymi zmiennymi została potwierdzona testem chi-kwadrat}, title={Segmentacja facebookowiczów - ujęcie ilościowe}, type={artykuł}, keywords={segmentacja, facebookowicze, metoda Warda, metoda k-średnich, profilowanie segmentów, segmentation, Facebook users, Ward’s method, k-means method, segments profiling}, }