@misc{Mańka_Alicja_Finansowy_2014, author={Mańka, Alicja and Kosatka, Karolina and Dąbrowska, Klaudia and Stańczyk, Renata and Krzywonos, Małgorzata}, identifier={DOI: 10.15611/nit.2014.4.06}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Inżynierskie i Technologie = Engineering Sciences and Technologies, 2014, Nr 4 (15), s. 76-83}, language={pol}, abstract={Wino jest uwielbianym i cenionym trunkiem, którego popularność stale wzrasta. Nie jest więc zaskoczeniem, że coraz więcej miłośników wina zakłada własne winnice. Dzieje się tak nie tylko w krajach, gdzie produkcja wina niejako wpisuje się w tradycję, ale także w krajach, w których niegdyś trunek ten nie cieszył się popularnością. W Polsce biznes winny znajduje się jeszcze w fazie raczkowania, ale zauważalny jest jego szybki rozwój. Celem artykułu była analiza działań podejmowanych na rzecz otworzenia własnej winnicy w Polsce. Szczególną uwagę skoncentrowano na aspektach finansowych i formalnych. Starano się odpowiedzieć na pytanie, czy własna winnica w Polsce to dobry i dochodowy pomysł na biznes}, title={Finansowy i ekonomiczny aspekt prowadzenia własnej winnicy}, type={artykuł}, keywords={wino, winnica, winiarnia, własny biznes, koszty prowadzenia winnicy, wine, vineyard, wine cellar, own business, cost of vineyard running}, }