@misc{Moczulska_Marta_Komunikacyjny_2014, author={Moczulska, Marta and Winkler, Renata}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2014.4.05}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 4 (21), s. 64-74}, language={pol}, abstract={W artykule podjęto próbę identyfikacji wytycznych konstruowania takich aktów pozytywnego wartościowania uczestnika wymiany komunikacyjnej w środowisku pracy, które pozbawione są akcentu deprecjonowania i sprzyjają budowaniu relacji interpersonalnych. Punktem wyjścia jest zarysowanie znaczenia kompetencji społecznych i roli umiejętności prawidłowego formułowania komunikatów. Autorki dokonały przeglądu podstawowych błędów popełnianych przy konstruowaniu komunikatów. Wyróżniły dwa ich rodzaje (wertykalne, horyzontalne). Pojawianie się tych błędów – poprzez umniejszenie rozmówcy – może skutkować nie tylko zahamowaniem procesu komunikowania się, ale również pogorszeniem relacji. Uwzględniając strukturę komunikatu, autorki zaproponowały taką konstrukcję formułowania przekazu, która sprzyja porozumieniu się, a przez to wspiera relacje interpersonalne}, title={Komunikacyjny wymiar kompetencji społecznych: konstruowanie pozytywnych aktów wartościowania}, type={artykuł}, keywords={komunikacja, zdarzenie językowe, akty wartościowania, communication, language events, positive evaluative acts}, }