@misc{Sobczyk_Karolina_Zaangażowanie_2014, author={Sobczyk, Karolina}, identifier={DOI: 10.15611/sie.2014.2.11}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2014, Nr 2 (2), s. 147-157}, language={pol}, abstract={Aby uzyskać wysoką efektywność promocji zdrowia, właściwe wydaje się zaangażowanie wielosektorowe, obejmujące samych obywateli, instytucje państwowe oraz podmioty trzeciego sektora, mogące mieć wpływ na utrzymanie i poprawę kondycji zdrowotnej społeczeństwa. Kluczowe jest zaangażowanie potencjału podmiotów ekonomii społecznej, które funkcjonując lokalnie, przyczyniają się do wzrostu dobrobytu społecznego, co przekłada się nie tylko na sprawność gospodarowania, ale również na poprawę zdrowotności. Działania organizacji pozarządowych uznać należy za jeden z filarów społeczeństwa obywatelskiego oraz istotny element kapitału społecznego. Opracowanie oparte na badaniu ogólnopolskim identyfikuje pola działania podmiotów ekonomii społecznej w zakresie promocji zdrowia oraz ich sposoby realizowania zadań. Badanie przeprowadzono w losowo dobranej grupie 305 przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej, deklarujących podejmowanie działań z zakresu ochrony i promocji zdrowia}, title={Zaangażowanie podmiotów ekonomii społecznej w działania z zakresu promocji zdrowia}, type={artykuł}, keywords={ekonomia społeczna, organizacje pozarządowe, organizacje non-profit, trzeci sektor, promocja zdrowia, social economy, non-governmental organizations, non-profit organizations, third sector, health promotion}, }