@misc{Lewicka_Hanna_Wartość_2014, author={Lewicka, Hanna}, identifier={DOI: 10.15611/sie.2014.2.05}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2014, Nr 2 (2), s. 64-72}, language={pol}, abstract={Wartość, jako pojęcie niejednoznaczne, jest zagadnieniem istotnym oraz wartym analizy. W literaturze można odnaleźć rodzaje definicji wartości związanych z dobrami konsumpcyjnymi, m.in. wartość rynkową czy produkcyjną. Wraz z rozwojem gospodarczym na świecie, rozwojem nauk ekonomicznych, wyceniano dobra na zmieniających się zasadach, zaczynając od prostej wyceny dobra na podstawie kosztów poniesionych na jego wytworzenie, aż do dostrzeżenia, że także ostateczny odbiorca produktu nadaje mu określoną wartość, która jest oceną subiektywną, daleką od prostej sumy poniesionych na produkcję nakładów. Celem artykułu jest przedstawienie możliwych sposobów postrzegania wartości, a także podkreślenie faktu, że na jej wymiar wpływ mają też aspekty subiektywne, czyniąc z wartości zagadnienie wręcz filozoficzne.}, title={Wartość jako kluczowe pojęcie w dziedzinie nauk ekonomicznych}, type={artykuł}, keywords={wartość, wartość ekonomiczna, filozofia, konsumenci, value, economic value, philosophy, customers}, }