@misc{Urban_Stanisław_Determinanty_2013, author={Urban, Stanisław and Michałowska, Mariola}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 3 (16), s. 133-153}, language={pol}, abstract={Głównym celem niniejszego opracowania było zidentyfikowanie zachowań konsumentów na rynku poprzez uzyskanie opinii nt. preferencji w zakresie wyboru sklepu jako miejsca dokonywania zakupów, powodów dokonywania przez konsumentów zakupów w sieciach handlowych oraz sklepach spożywczych, czynników wpływających na wybór miejsca dokonywania zakupów, a także obszarów, w których sieci handlowe i sklepy spożywcze nie spełniają ich oczekiwań. Badania dotyczyły województwa lubuskiego. Próba do badań została dobrana w sposób losowy, z podziałem na grupy wiekowe. W badaniu wzięło udział 531 konsumentów. Statystycznie potwierdzono reprezentatywność badań dla województwa lubuskiego. Z przeprowadzonych badań wynika, że większość respondentów dokonuje zakupów w sieciach handlowych ze względu na korzyści ekonomiczne: tańsze zakupy i oszczędność czasu. Natomiast sklepy spożywcze zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania są oceniane jako mniej konkurencyjne cenowo, jednak klienci tych sklepów zauważają inne ich walory}, title={Determinanty wyboru konsumentów dotyczące miejsca zakupu. Raport z badań}, type={artykuł}, keywords={preferencje konsumentów, determinanty wyboru, postawy konsumenckie, consumer preferences, determinants of choice, consumers’ attitudes}, }