@misc{Pałys_Małgorzata_Badania_2012, author={Pałys, Małgorzata}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2012, Nr 2 (11), s. 35-54}, language={pol}, abstract={Celem przedstawionego badania jest uświadomienie, jak ważne z perspektywy praktyki społecznej i konstrukcji rzeczywistości jest analizowanie, badanie i podejmowanie prób coraz to dokładniejszego odczytywania znaczeń niesionych przez prezentacje wizualne. Wizualizowane są bowiem nie tylko sprzedawane produkty, ale coraz częściej podejmuje się próby wizualizacji tematów stricte społecznych, odnoszących się do wyznaczanych ról i sposobów ich wyrażania. Dobrym tego przykładem jest współcześnie dyskusja o roli mężczyzny jako ojca, obecnie podlegającej jakiegoś rodzaju promocji i przewartościowaniu. W badaniu skoncentrowano się na analizie prezentacji wizualnych przedstawiających mężczyznę z dzieckiem. W tym celu wykorzystano analizę semiotyczną (uzupełnioną interpretacją kompozycyjną) połączoną z analizą treści}, title={Badania nad wizualnością, na przykładzie przedstawień mężczyzny z dzieckiem}, type={artykuł}, keywords={znak, semiotyka, analiza treści, interpretacja kompozycyjna, wizualność, sign, meaning}, }