@misc{Jankowski_Michał_Grywalizacja_2013, author={Jankowski, Michał}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Społeczne = Social Sciences, 2013, Nr 2 (8), s. 139-155}, language={pol}, abstract={Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania mechanizmów występujących w grach do innych zastosowań. Stosunkowo nowe zjawisko, nazywane grywalizacją, spotyka się z coraz większym zainteresowaniem. W pierwszej części pracy opisano zmiany, które doprowadziły do wzrostu zainteresowania grywalizacją. W dalszej części podjęto próbę zdefiniowania tego zjawiska oraz przedstawiono cechy, którymi powinny charakteryzować się systemy implementujące opisywane zjawisko. Na koniec przedstawiono zasady, którymi powinni kierować się twórcy, chcący wykorzystywać grywalizację, oraz czynniki negatywne, które mogą doprowadzić do niepowodzenia całego przedsięwzięcia. Oprócz opisu teoretycznego w opracowaniu znajdują się przykłady zastosowania omawianych technik. (abstrakt oryginalny)}, title={Grywalizacja – wykorzystanie elementów gier do modyfikowania zachowań ludzi}, type={artykuł}, keywords={grywalizacja, gra, media społecznościowe, aplikacje mobilne, gamification, game, social media, mobile applications}, }