@misc{Głuszek_Ewa_Zarys_2014, author={Głuszek, Ewa}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2014.356.05}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2014, Nr 2, s. 50-71}, language={pol}, abstract={Reputacja jest na współczesnych rynkach bardzo cennym, choć jednocześnie wrażliwym zasobem, co wynika m.in. z faktu, że jest opinią formułowaną przez bardzo różne podmioty, przy użyciu wielu bardzo różnych kryteriów. Ochrona i umacniane reputacji, poprzez zarządzanie ryzykiem reputacji, staje się obecnie jednym z najważniejszych zadań kierownictwa przedsiębiorstw. Polega to na identyfikacji i kontrolowaniu tych wszystkich rodzajów ryzyka, które mogą wpływać na reputację firmy – neutralizując zagrożenia, a wzmacniając szanse. Pomocą dla menedżerów we wdrażaniu systemu zarządzania ryzykiem reputacji mogą być modele dojrzałości, które podpowiadają pewną sprawdzoną drogę postępowania, zwiększającą prawdopodobieństwo sukcesu. W artykule przedstawiono zarys takiego modelu dojrzałości, który może stanowić dla menedżerów swego rodzaju mapę drogową umożliwiającą stopniowe, konsekwentne wdrażanie polityki, procesów i praktyk mających szczególne znaczenie dla kontrolowania ryzyka reputacji}, title={Zarys modelu dojrzałości zarządzania ryzykiem reputacji}, type={artykuł}, keywords={reputacja przedsiębiorstwa, ryzyko, ryzyko reputacji, model dojrzałości, corporate reputation, risk, reputation risk, maturity model}, }