@misc{Kawa_Arkadiusz_Analiza_2014, author={Kawa, Arkadiusz}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2014.356.04}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2014, Nr 2, s. 40-49}, language={pol}, abstract={Do badania sieci wykorzystuje się szereg metod i technik badawczych, takich jak obserwacje bezpośrednie, analizę studiów przypadków, ale także metody statystyczne, eksperymentalne i symulacji komputerowej. Coraz częściej stosuje się analizę sieciową, znaną też jako analiza sieci społecznych (Social Network Analysis – SNA). SNA korzysta i łączy wiedzę z dorobku kilku dziedzin nauki, tj. socjologii, matematyki i informatyki. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości zastosowania SNA jako metody badawczej w naukach o zarządzaniu. Metoda ta umożliwia spojrzenie na sieć z całościowej perspektywy, konkretnej grupy przedsiębiorstw oraz pojedynczego uczestnika i postawienie diagnozy, która stanowi punkt wyjścia do doskonalenia struktury sieci oraz procesów w niej zachodzących, np. wymiany informacji, wiedzy, towarów}, title={Analiza sieciowa jako metoda badawcza w naukach o zarządzaniu}, type={artykuł}, keywords={sieci biznesowe, analiza sieciowa, SNA, metoda badawcza, business network, social network analysis, research method}, }