@misc{Czaja_Stanisław_Spory_2011, author={Czaja, Stanisław and Becla, Agnieszka}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonomia = Economics, 2011, Nr 5 (17), s. 35-45}, language={pol}, abstract={Rozwój nauk ekonomicznych wpłynął na powstanie ekonomii zrównoważonego i trwałego rozwoju. W artykule przedstawiono paradygmat ekonomii tradycyjnej oraz paradygmat nowej ekonomii. Ten drugi paradygmat może opierać się na: (1) opozycji w stosunku do paradygmatu ekonomii głównego nurtu, (2) nowym paradygmacie współczesnej nauki oraz (3) koncepcji rozwoju entropijnie zrównoważonego. Autorzy prezentują funkcję dydaktyczną ekonomii zrównoważonego i trwałego rozwoju. Wyraża się ona w języku dyscypliny, używanych modelach, stosowanych metodach dydaktycznych i przygotowywanych podręcznikach. Autorzy przedstawiają także propozycję koncepcji takiego podręcznika}, title={Spory wokół koncepcji nauki ekonomi izrównoważonego i trwałego rozwoju – ujęcie problemowo-dydaktyczne}, type={artykuł}, keywords={paradygmat, ekonomia zrównoważonego i trwałego rozwoju, nowy paradygmat nauki, rozwój entropijnie zrównoważony, paradigm, sustainable development economy, new paradigm of science, entropic sustainable development}, }