@misc{Chwalibóg_Elżbieta_Wyzwalanie_2013, author={Chwalibóg, Elżbieta}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2013.322.02}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Management Forum, 2013, Nr 1, s. 18-28}, language={pol}, abstract={Zachowania obywatelskie (OCB) w organizacji to indywidualne zachowania pracowników podejmowane dobrowolnie, niebędące w sposób bezpośredni lub wyraźny ujmowane w formalnym systemie nagradzania pracowników, a które łącznie sprzyjają skutecznemu i efektywnemu funkcjonowaniu organizacji. Siedem głównych kategorii zachowań obywatelskich to: zachowania pomocne, zachowania sportowe, lojalność organizacyjna, organizacyjna zgodność, indywidualna inicjatywa, cnota obywatelska i rozwijanie siebie. Niniejszy artykuł ma na celu wskazanie możliwego wpływu przejawiania przez pracowników zachowań obywatelskich na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości}, title={Wyzwalanie zachowań obywatelskich pracowników jako krok w dążeniu do doskonałości organizacji}, type={artykuł}, keywords={zachowania obywatelskie, kategorie OCB, doskonałość organizacji, ciągłe doskonalenie, Organizational Citizenship Behavior (OCB), categories of OCB, business excellence, continuous improvement}, }