@misc{Waniowski_Paweł_Uczciwość_2014, author={Waniowski, Paweł}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2013.4.14}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 4 (17), s. 184-197}, language={pol}, abstract={Celem tego artykułu było przedstawienie i krytyczna ocena cen w kontekście ich postrzegania przez nabywców, ze szczególnym uwzględnieniem tych obszarów, w których problemy te ujawniają się w największym stopniu i mają decydujące znaczenie dla funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Przedstawiono możliwości oceny przez nabywców uczciwości cen i czynniki wpływające na tę ocenę. Następnie omówiono i proces kształtowania uczciwych cen na rynku żywnościowym, na którym problem ten ujawnia się z największą wyrazistością, i dokonano jego analizy. Zwrócono również uwagę na znaczenie nowych trendów w konsumpcji i nowoczesnych technik komunikacyjnych w procesie oceny uczciwości cenowej i skokowego wzrostu możliwości wymiany informacji między nabywcami. Przyczynia się to do coraz skuteczniejszej możliwości ochrony swoich interesów w relacjach z nieuczciwymi firmami}, title={Uczciwość cen. Etyczne aspekty procesu kształtowania cen w przedsiębiorstwach}, type={artykuł}, keywords={cena, aspekty etyczne, percepcja cen, price, ethical aspects, price perception}, }