@misc{Rutkowski_Ireneusz_P._Zmodyfikowane_2013, author={Rutkowski, Ireneusz P.}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2013.4.09}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2013, Nr 4 (17), s. 109-122}, language={pol}, abstract={Ważnym pytaniem na polu bitwy o innowacyjność produktu jest: jak efektywnie inwestować ograniczone zasoby w badania i rozwój oraz w proces innowacji produktu. Pomocne w rozstrzyganiu tego problemu są różne metody zarządzania portfelem nowych produktów. Dzisiejsze nowe projekty produktów będą determinować ofertę produktową oraz profil rynkowy działalności firmy w przyszłości. Wskaźnik odnowienia oferty produktowej rośnie w różnych firmach, w wielu sektorach gospodarczych. Już około 50% bieżącej sprzedaży firmy pochodzi ze sprzedaży nowych produktów wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich pięciu lat (około 30% sprzedaży pochodzi ze sprzedaży nowych produktów wprowadzonych na rynek w ciągu ostatnich trzech lat). Kadra kierownicza, która zoptymalizuje swoje inwestycje w B & R oraz w innowacje produktowe, ma znacznie większą szansę na wygraną w dłuższej perspektywie. Ale jak zarządzać portfelem projektów innowacji produktowych, aby osiągnąć wystarczający i zadowalający zwrot z inwestycji? Istnieje wiele odmiennych metod i narzędzi pozwalających pozyskać wartościowe informacje, ale nawet ich wykorzystanie nie daje łatwych odpowiedzi. W tym artykule wskazywane są zmodyfikowane metody, cele, obszary oraz problemy zarządzania portfelem projektów nowych produktów}, title={Zmodyfikowane metody analizy portfelowej i ich zastosowanie do oceny projektów innowacji produktowych}, type={artykuł}, keywords={zarządzanie produktami, metody portfelowe, nowe produkty, dojrzałość procesu innowacji, product management, portfolio methods, new products, utility of portfolio management methods}, }