@misc{Szewc-Rogalska_Alina_Koniunkturalne_2014, author={Szewc-Rogalska, Alina}, identifier={DOI: 10.15611/nof.2014.1.07}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2014, Nr 1 (18), s. 75-86}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest określenie, w jakim stopniu kryzys na rynku finansowymi zmiany koniunktury gospodarczej oraz zróżnicowanie sektorowe wpływają na kreację wartości dla akcjonariuszy (na przykładzie spółek notowanych na GPW w Warszawie). Ze względu na kryterium stopy zwrotu z subindeksu sektorowego wyróżniają się sektor paliwowy i media. Relacja ceny rynkowej do wartości księgowej akcji osiągała najwyższy poziom w sektorze mediów i przemysłu spożywczego, a także w budownictwie i telekomunikacji. Najwyższą stopę dywidendy wykazywała telekomunikacja i przemysł spożywczy. Wymienione sektory ujawniały wysoką zdolność do kreacji wartości głównie w okresie korzystnej koniunktury giełdowej, a podczas jej pogorszenia – wykazywały mniejszą destrukcję wartości niż w pozostałych sektorach}, title={Koniunkturalne i sektorowe uwarunkowania kreacji wartości dla akcjonariuszy}, type={artykuł}, keywords={kryzys finansowy, spowolnienie gospodarcze, wartość dla akcjonariuszy, financial crisis, economic deceleration, value for shareholders}, }