@misc{Jelonek_Dorota_Ocena_2014, author={Jelonek, Dorota}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2014.1.24}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31), s. 318-329}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Wraz z rozwojem możliwości informacyjnych i komunikacyjnych Internetu wrasta rola klienta jako partnera w procesie współtworzenia innowacji z zastosowaniem szeroko rozumianego modelu innowacji otwartych. Celem artykułu jest próba oceny kanałów komunikacji stosowanych przez firmy w kontaktach z klientem. W ocenie wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów, którzy deklarowali aktywność w zakresie: zgłaszania pomysłów innowacyjnych, testowania produktów (usług) lub podjęcia roli konsultanta. Ocena uwzględniła kryteria wygody, szybkości i skuteczności z perspektywy klienta i reakcji firmy w danym kanale komunikacji. E-mail, sms, forum, blog, portal społecznościowy są wygodne, ale ich stosowanie wykorzystanie przez firmy wymaga poprawy pod względem szybkości reakcji (odpowiedzi) oraz skuteczności. Wysoko pod względem skuteczności i wygody oceniono kanały komunikacji w trybie synchronicznym: telefon, czat, rozmowę wideo i Skype. Najlepszym, ale wciąż mało rozpowszechnionym rozwiązaniem są platformy do zgłaszania pomysłów i współpracy z użytkownikiem tworzone na portalach firmowych}, title={Ocena internetowych kanałów komunikacji z klientem w procesie współtworzenia innowacji}, type={artykuł}, keywords={internetowe kanały komunikacji, efektywność internetowych kanałów komunikacji, współtworzenie, innowacje, internet communiaction channels, efficiency of Internet, communication channels, co-creation, innovation}, }