@misc{Lasek_Mirosława_Products_2014, author={Lasek, Mirosława and Kosieradzki, Dominik}, identifier={DOI: 10.15611/ie.2014.1.23}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Informatics, 2014, Nr 1 (31), s. 304-317}, language={eng}, abstract={Artykuł dotyczy systemów rekomendacji produktów i usług handlu elektronicznego, które wraz z jego rozwojem odgrywają coraz większą rolę zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. W artykule przedstawiono metody rekomendacyjne, a także algorytmy umożliwiające ich realizację. Szczególną uwagę poświęcono problemom testowania przydatności algorytmów i miarom skuteczności zastosowań metod i algorytmów}, title={Products and services recommendation systems in e-commerce. Recommendation methods, algorithms, and measures of their effectiveness}, type={artykuł}, keywords={recommendation systems, recommender systems, recommendation methods, recommendation algorithms, collaborative filtering, content-based filtering, memory-based algorithms, model-based algorithms, predictive accuracy metrics, classification accuracy metrics, rank accuracy metrics, systemy rekomendacji w handlu elektronicznym, metody i algorytmy rekomendacyjne, miary oceny skuteczności rekomendacji}, }