@misc{Perechuda_Kazimierz_Communication_2013, author={Perechuda, Kazimierz and Sobińska, Małgorzata}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Informatyka Ekonomiczna = Business Infomatics, 2013, Nr 1 (27), s. 83-95}, language={eng}, abstract={Celem artykułu jest próba zdefiniowania roli zarządzania wiedzą i komunikacją w relacji klient−dostawca, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu outsourcingu wiedzy IT. Ponadto dokonano weryfikacji następujących hipotez: (a) w klasycznej umowie outsourcingowej nie występuje transfer wiedzy kluczowej (nie jest to celem projektu outsourcingu); (b) outsourcing usług IT powinien być uzupełniony o transfer wiedzy kluczowej w obu kierunkach: od klienta do sprzedawcy i od sprzedawcy do klienta; (c) outsourcing oparty o transfer wiedzy kluczowej jest bardzo ważnym instrumentem dla tworzenia i rozwoju działalności organizacji wirtualnej opartej na wiedzy. Wynikiem podjętych rozważań będzie prezentacja modeli transferu informacji i wiedzy w relacjach outsourcingowych. Zostaną pokazane potencjalne obszary zastosowań outsourcingu IT, outsourcing wiedzy IT oraz korzyści wynikające z takich projektów w kontekście zarządzania wiedzą}, title={Communication and knowledge transfer models in IT outsourcing relationship}, type={artykuł}, keywords={IT outsourcing, knowledge transfer, knowledge management, transfer wiedzy, zarządzanie wiedzą, komunikacja}, }