@misc{Pełka_Marcin_Podejście_2013, author={Pełka, Marcin}, year={2013}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2013, Nr 2 (40), s. 95-102}, language={pol}, abstract={Pozycjonowanie produktów to szeroka gama działań przedsiębiorstwa, które mają na celu projektowanie oferty i wizerunku firmy. Celem tych działań jest zajęcie wyróżniającego się na tle konkurencji miejsca w świadomości rynku docelowego. Celem artykułu jest zaprezentowanie i zastosowanie podejścia wielomodelowego analizy danych symbolicznych w zagadnieniu klasyfikacji na potrzeby oceny pozycji produktów na rynku. W części empirycznej przedstawiono zastosowanie podejścia wielomodelowego danych symbolicznych bazującego na macierzy współwystąpień oraz metodzie bagging w analizie danych z rynku motoryzacyjnego. Obydwa podejścia dały porównywalne wyniki w sensie skorygowanego indeksu Randa.}, title={Podejście wielomodelowe analizy danych symbolicznych w ocenie pozycji produktów na rynku}, type={artykuł}, keywords={klasyfikacja wielomodelowa, analiza skupień danych symbolicznych, pozycjonowanie produktów, ensemble clustering, cluster analysis of symbolic data, product positioning}, }