@misc{Leszczyńska_Katarzyna_Wpływ_2012, author={Leszczyńska, Katarzyna}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki Społeczne = Social Sciences, 2012, Nr 1 (5), s. 150-161}, language={pol}, abstract={Artykuł przedstawia zagadnienie wartości w przedsiębiorstwie i zarządzania nią w celu uzyskania optymalnego zadowolenia pracownika. Autorka wyjaśnia terminy i udowadnia istotę satysfakcji pracownika w organizacji dowodząc, iż implikuje ona m.in. zysk przedsiębiorstwa oraz indywidualnych osób pracujących w nim. Zysk to więc niekoniecznie finansowy dochód, lecz sukces, czyli wszystko to, co prowadzi do finansowego skutku: lojalności klienta-pracownika, zadowolenia z pracy i efektywności. Autorka przedstawia także model ukazujący zależności pomiędzy wartością, satysfakcją, efektywnością, a także lojalnością pracownika. Poruszając zagadnienie „pracownika jako klienta”, autorka przytacza argumenty przemawiające za słusznością i celowością tej teorii. Artykuł skupia się na teorii dotyczącej terminu „wartość” i jej przejawach, a także na jej ekonomicznych implikacjach.}, title={Wpływ zarządzania wartością w przedsiębiorstwie na satysfakcję, lojalność i efektywność pracowników}, type={artykuł}, keywords={wartość, zarządzanie przez wartość, satysfakcja pracownika, lojalność pracownika, efektywność pracownika}, }