@misc{Pełka_Marcin_Zastosowanie_2012, author={Pełka, Marcin and Rybicka, Aneta}, year={2012}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ekonometria = Econometrics, 2012, Nr 3 (37), s. 26-39}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono zastosowanie regresji klas ukrytych w metodach wyborów dyskretnych, gdzie głównym celem jest wskazanie, które ze zmiennych wpływają na nieznaną strukturę klas. Dzięki wykorzystaniu regresji klas ukrytych z zastosowaniem pakietu flexmix programu R odkryto nieznaną wcześniej strukturę dwóch klas konsumentów piwa jasnego. Klasa 1 to osoby częściej spożywające piwo, w niewielkich ilościach, a co za tym idzie – wydające na piwo niewiele. Natomiast klasa 2 to osoby kupujące piwo rzadziej, ale w większych ilościach i za większe kwoty pieniężne}, title={Zastosowanie regresji klas ukrytych w analizie danych mikroekonometrycznych}, type={artykuł}, keywords={regresja klas ukrytych, analiza preferencji, metody wyborów dyskretnych}, }