@misc{Gnach_Karolina_Wykorzystanie_2023, author={Gnach, Karolina}, contributor={Borkowska, Bożena. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2023.05.5.03}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Karolina, G. (2023). Wykorzystanie asymetrii informacji w reklamie suplementów diety i kosmetyków. W B. Borkowska (red.), Ekonomia (s. 34–44). https://doi.org/10.15611/2023.05.5.03}, language={pol}, abstract={Celem artykułu jest omówienie szerokiego problemu zjawiska asymetrii informacyjnej oraz wprowadzania do przekazu reklamowania dezinformacji. Na przykładzie rynku suplementów diety oraz rynku kosmetyków przedstawiono, w jaki sposób producenci wykorzystują w reklamie niedoinformowanie konsumentów i wywierają przez to wpływ na ich decyzje zakupowe, kierując się przy tym wyłącznie maksymalizacją swoich zysków.}, title={Wykorzystanie asymetrii informacji w reklamie suplementów diety i kosmetyków}, type={rozdział}, keywords={dezinformacja, reklama, oportunizm, asymetria informacji, suplementy diety, rynek suplementów diety, rynek kosmetyków, missinformation, advert, opportunism, assymetry of information, diet supplements market, cosmetics market}, }