@misc{Sokołowski_Kamil_Zastosowanie_2023, author={Sokołowski, Kamil}, contributor={Grześkowiak, Alicja. Redakcja and Peternek, Piotr. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.09.3.06}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Zastosowanie metod ilościowych w ekonomii i finansach / pod red. Alicji Grześkowiak i Piotra Peterneka. - Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2022, s. 76-93}, language={pol}, abstract={Niniejszy artykuł przedstawia wykorzystanie wybranych metod eksploracji danych w segmentacji klientów. W artykule poruszono na wstępie problematykę segmentacji oraz reklamy, gdzie jest ona obecnie bardzo często wykorzystywana. Reklama jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem w budowaniu i promocji marki. Następnie, po dokonaniu przeglądu literatury na tematy związane z algorytmami eksploracji danych, przeprowadzono analizy bazodanowe. Podzieliły one konsumentów na grupy różniące się między sobą zarówno cechami, jak i zachowaniem. Analizy te wskazały również, które klastry klientów mogą być ważne dla przyszłych kampanii marketingowych.}, title={Zastosowanie wybranych metod data mining w segmentacji klientów}, type={rozdział}, keywords={analiza danych, RFM, k-średnich, segmentacja klientów, reklama, targetowanie, klastry, data analysis, k-means, client segmentation, advertising, targeting, cluster}, }