@misc{Maciejewski_Grzegorz_Zastosowanie_2023, author={Maciejewski, Grzegorz}, contributor={Sobocińska, Magdalena. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.65.7.21}, year={2023}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Maciejewski, G. (2023). Zastosowanie analizy skupień w badaniach konsumentów. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 329–339). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Celem pracy jest zaprezentowanie możliwości zastosowania w badaniach konsumentów analizy skupień oraz ukazanie efektów jej wykorzystania do delimitacji typów konsumentów i prowadzenia segmentacji rynku. Podstawy źródłowe opracowania tworzą literatura przedmiotu oraz własne badania empiryczne autora prowadzone w latach 2018–2021. W treści pracy uwaga została skupiona na dwóch rodzajach analizy: hierarchicznej metodzie Warda i podziałowej metodzie k-średnich. Metody te uznano za szczególnie przydatne, zwłaszcza w sytuacji, gdy stosowane są łącznie.}, title={Zastosowanie analizy skupień w badaniach konsumentów}, type={rozdział}, keywords={wielowymiarowa analiza statystyczna, analiza skupień, badania marketingowe, konsument}, }