@misc{Ozimek_Irena_Ochrona_2023, author={Ozimek, Irena}, contributor={Sobocińska, Magdalena. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.65.7.11}, year={2023}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Ozimek, I. (2023). Ochrona interesów ekonomicznych konsumentów w Unii Europejskiej i w Polsce – nowe wyzwania i zmiany. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 200–217). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, language={pol}, abstract={Celem autorki jest przedstawienie najważniejszych kierunków zmian w obszarze ochrony konsumentów zarówno w UE, jak i w Polsce oraz działań kontrolnych i edukacyjnych w Polsce w zakresie ochrony interesów ekonomicznych. Przyjęte „Nowy ład dla konsumentów”, a następnie „Nowy program na rzecz konsumentów” i nowe rozwiązania prawne powinny w znacznym stopniu wpłynąć na relacje gospodarcze między przedsiębiorcami a konsumentami i przyczynić się do ograniczenia występowania nieuczciwych praktyk rynkowych. Biorąc pod uwagę szybkie tempo postępu technologicznego i dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, należy stwierdzić, że szczególnie istotne jest popularyzowanie alternatywnych form rozwiązywania sporów oraz przeprowadzanie różnorodnych działań edukacyjnych z zakresu ochrony konsumentów, skierowanych nie tylko do konsumentów, ale również do innych uczestników rynku.}, title={Ochrona interesów ekonomicznych konsumentów w Unii Europejskiej i w Polsce – nowe wyzwania i zmiany}, type={rozdział}, keywords={ochrona konsumentów, nieuczciwe praktyki rynkowe, regulacje prawne}, }