@misc{Budzanowska-Drzewiecka_Małgorzata_Rozpoznawanie_2023, author={Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata and Lubowiecki-Vikuk, Adrian}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2023.5.06}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2023; vol. 67, nr 5, s. 67-77}, language={pol}, abstract={Badanie doświadczeń klienta wymaga rozwijania metodyki ich pomiaru pozwalającej na uwzględnienie ich złożoności. Jedną z ważnych składowych doświadczeń są emocje, których rozpoznawanie i pomiar stanowi wciąż wyzwanie dla badaczy. Celem artykułu jest dyskusja na temat metod i technik wykorzystywanych do rozpoznawania i pomiaru emocji w badaniach doświadczeń klienta. Szczególną uwagę poświęcono wykorzystaniu technik wywodzących się z neuronauki konsumenckiej, w tym dylematom związanym z sięganiem po automatyczną analizę ekspresji mimicznej. Studia literaturowe pozwoliły na dyskusję dotyczącą korzyści i ograniczeń stosowania automatycznej analizy ekspresji mimicznej w pomiarze doświadczeń klientów. Mimo ograniczeń, mogą one być traktowane jako atrakcyjne uzupełnienie metod i technik pozwalających na uchwycenie emocjonalnych komponentów doświadczenia klienta na różnych etapach (przed zakupem, w jego czasie i po nim).}, title={Rozpoznawanie i pomiar emocji w badaniach doświadczeń klienta}, type={artykuł}, keywords={doświadczenie klienta, rozpoznawanie emocji, automatyczna analiza ekspresji twarzy, FaceReader, pomiar emocji, customer experience, emotion recognition, automatic facial expression, analysis FaceReader, measuring emotions}, }