@misc{Jarosz_Kornel_Ocena_2023, author={Jarosz, Kornel}, contributor={Dudycz, Helena. Redaktor}, identifier={DOI: 10.15611/2023.81.7.07}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2023, s. 89-105}, language={pol}, abstract={W popandemicznej rzeczywistości znaczenie platform edukacyjnych wykorzystywanych do nauki zdalnej znacznie wzrosło. Duża konkurencja na rynku oraz nagły rozwój funkcjonalności takich narzędzi edukacyjnych sprawiły, że istotne stało się zwrócenie szczególnej uwagi na doświadczenia użytkowników końcowych. W niniejszym artykule, na podstawie założeń modelu Dona Normana związanego z projektowaniem interfejsów w kontekście user experience, zaproponowano kryteria oceny wybranego narzędzia informatycznego. Następnie wykorzystano opracowane kryteria, aby ocenić, czy interfejs platformy e-learningowej ePortal spełnia wytyczne dobrego projektowania zgodnie z zasadami user experience. Heurystyki zostały pogrupowane ze względu na trzy perspektywy odnoszące się do poziomu instynktownego, behawioralnego i refleksyjnego w modelu. W badaniu wykorzystano połączenie metody heurystycznej, listy kontrolnej oraz studium przypadku. Z analizy oceny eksperckiej wnioskować można, że interfejs ePortalu ma najwięcej problemów związanych z projektowaniem emocjonalnym na poziomie refleksyjnym. Ocena w kategoriach poziomu behawioralnego wskazuje, że platforma skutecznie spełnia oczekiwania użytkowników pod względem funkcjonalności, a wysokie oceny, jakie zostały przyznane w kategoriach związanych z poziomem instynktownym, mogą świadczyć o dobrej realizacji fundamentalnych założeń projektowania.}, title={Ocena platformy ePortal z uwzględnieniem modelu Normana}, type={rozdział}, keywords={user experience, model Normana, projektowanie emocjonalne, e-learning, ePortal, Norman's model, emotional design}, }