@misc{Nogalski_Bogdan_Wiedza_2009, author={Nogalski, Bogdan and Szpitter, Agnieszka and Wójcik-Karpacz, Anna and Karpacz, Jarosław}, year={2009}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2009; Nr 49, s. 182-195}, language={pol}, abstract={Celem opracowania było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, jaką wiedzą musi dysponować przedsiębiorca, aby prowadzona przez niego działalność gospodarcza była zorientowana na poszukiwanie i wykorzystywanie okazji? Takie ujęcie problemu wynika z założenia, w myśl którego małe przedsiębiorstwo może rozwijać się poprzez okazje, lecz musi dysponować w tym celu odpowiednim poziomem właściwie skomponowanej wiedzy. Aby zweryfikować tak sformułowane założenie, postanowiono wykorzystać metodę badań jakościowych opartych na studium badawczym celowo dobranego przedsiębiorstwa. I choć uzyskane tą drogą wyniki nie będą mogły zostać rozciągnięte na całość populacji badanych przedsiębiorstw, to są jednak niezwykle przydatne w prowadzonych badaniach nad przedsiębiorczością i przedsiębiorstwami. (fragment tekstu)}, title={Wiedza jako kluczowa detrminanta strategicznej orientacji przedsiębiorstwa na okazje - studium przypadkuKnowledge as a Basic}, type={artykuł}, }