@misc{Zymonik_Krzysztof_Prawo_2011, author={Zymonik, Krzysztof}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 768-777}, language={pol}, abstract={Organizacje gospodarcze, w odróżnieniu od konsumentów, mają szeroką wiedzę na temat procesów rynkowych. Dość często informacja i wiedza konsumentów w tym zakresie jest bardzo powierzchowna. Fakt ten stanowi istotną przeszkodę w podejmowaniu przez nich właściwych decyzji. Co więcej, tego typu negatywne zjawisko może stanowić zagrożenie dla ich życia i zdrowia. Konsumenci, nabywając dane dobra, powinni otrzymać pełną informację o dokonywanym przedmiocie zakupu. Ustawodawca wspólnotowy od wielu lat stara się chronić interes ekonomiczny oraz bezpieczeństwokonsumenta – słabszej strony rynku. Ochrona ta jednak ma zdecydowanie podstawowy – minimalny charakter i daleka jest od doskonałości. W dalszym ciągu polski konsument jest słabo wyedukowany, najczęściej nie zna swojego prawa do informacji.}, title={Prawo konsumenta do informacji o produkcie w sprzedaży konsumenckiej}, type={artykuł}, keywords={konsument, klient, produkt, sprzedaż}, }