@misc{Wójcik_Grażyna_Paulina_Zarządzanie_2011, author={Wójcik, Grażyna Paulina}, year={2011}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 151, s. 725-740}, language={pol}, abstract={Postępująca liberalizacja i globalizacja gospodarki (prowadząca do wzrostu podaży i znoszenia barier ograniczających działalność konkurencji) wzmaga znaczenie umiejętności wykrywania zmian w potrzebach klienta i szybkiego na nie reagowania. Zmiany te powinny skłaniać organizacje do poszukiwania własnego kształtu zarządzania relacjami z klientami. Zorganizowanie odpowiednich przepływów informacji, a przede wszystkim uświadomienie sobie wagi znaczenia faktu posiadania takiej wiedzy, jest jednym z ważniejszych wyzwań, jakie stoją przed firmami działającymi w gospodarce rynkowej. Wiedza ta pozwala organizacji na zwiększenie swojej zdolności adaptacyjnej, optymalne wykorzystanie budżetów marketingowych, a w konsekwencji – wzrost przychodów. W dobie hiperkonkurencji szczególnego znaczenia nabiera umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych i długoterminowych relacji z klientami.}, title={Zarządzanie relacjami z klientami jako czynnik przewagi konkurencyjnej w energetyce}, type={artykuł}, keywords={relacje z klientem, przewaga konkurencyjna, grupa RWE}, }